RTL Z bij het hypotheektheater

Ook bij de redactie van RTL-Z is het opgevallen, het hypotheektheater van Jennes Financial Coaching (JFC); een interactief en innovatief communicatiemodel voor financiële producten. Op 19 augustus stond de regisseur en cameraman van RTL-Z voor de deur. Spannend.

 

Een half jaar geleden kreeg ik van Wim Jennes de vraag om als projectmanager voor JFC dit unieke project te begeleiden. Ook voor mij was dit de eerste keer om betrokken te zijn bij een reportage voor nationale TV en andere media. Maar wat staat me te wachten? Waar moet ik beginnen? Hoe kunnen we van deze kans iets bijzonders maken? Op dat moment nog een vraag, inmiddels een weet.

Door de ervaring op de werkvloer weten we dat de starters op de woningmarkt door hun oriëntatie op internet en op de ontelbare websites van financiële instellingen juist onzeker worden en door de bomen het bos niet meer zien. Het is al hartstikke moeilijk voor starters en probeer dan maar eens de juiste beslissing te nemen. Bij JFC zijn wij ervan overtuigd dat het juist om de wijze van communicatie gaat. De hypotheekverstrekkers verwijzen naar hun website en zoek het daar maar uit. Het JFC-motto is echter ‘makkelijker kunnen wij het niet maken, wel leuker’. Algemene informatie wordt verstrekt  via het hypotheektheater op een vermakelijke en interactieve manier. Directe beleving, visualisatie en vooral laagdrempeligheid , daar gaat het om. Kan dat dan met zo’n saai en moeilijk onderwerp als schuld en risico ?

Ja, dat kan. De bedenker van het hypotheektheater Wim Jennes heeft niet veel moeite hoeven doen om mij te overtuigen. Zelf heb ik pas een huis gekocht en ik weet wat dan in je hoofd omgaat en dat is niet schuld en risico. Hoe kun je dan goede beslissingen nemen met een doorkijk naar de verre toekomst, terwijl je hoofd staat naar de woning, de verbouwing, de inrichting en de verhuizing ?

Ik ben aan de slag gegaan in het pand om een echte theatersfeer te creëren. De rode loper uitgerold voor onze cliënten en een heuse popcorn machine verspreidde de geur van verse popcorn; de theaterstoelen afgestoft, de tekstscripts geschreven, overlegd met de RTL-Z en de regisseur, acteurs en figuranten geregeld en ondersteuning gegeven aan Wim die al mijn bedenksels moest uitvoeren.

Maar het was het allemaal waard, want inmiddels is de reportage al drie maal uitgezonden op TV en staat deze op de website van RTL-Z en natuurlijk op onze eigen website www.jennes-financialcoaching.nl. Het was een leuke en leerzame ervaring en smaakt naar meer.

Misschien zijn deze berichten ook interessant:

De start van Jennes Financial Coaching
Ervaring, goede medewerkers, diploma’s, vergunningen, (product)kennis, agentschappen, netwerken en relaties, website, social media enzovoorts. Bij Jennes Financial Coaching (JFC) is alles voorhanden om een goed en professioneel advies te krijgen. Dat is echter voor mij niet voldoende. In tijden van weleer, waarin alles nog mogelijk was in de financiële wereld, startte ik mijn carrière. De… Lees verder RTL Z bij het hypotheektheater
RTL Z bij het hypotheektheater
Ook bij de redactie van RTL-Z is het opgevallen, het hypotheektheater van Jennes Financial Coaching (JFC); een interactief en innovatief communicatiemodel voor financiële producten. Op 19 augustus stond de regisseur en cameraman van RTL-Z voor de deur. Spannend.   Een half jaar geleden kreeg ik van Wim Jennes de vraag om als projectmanager voor JFC… Lees verder RTL Z bij het hypotheektheater